Hizmetler

Hizmetler sektörü Sloven ekonomisi için büyük önem arz atmektedir. GSYİH'nın % 55'inden fazlasını temsil eden ve toplam işgücünün yaklaşık %60'ını istihdam eden sektörde özellikle bilgi ve iletişim teknolojileri (ITC), finansal ve ticari hizmetler öne çıkmaktadır. 2022 yılında hizmet üretimi 2021 yılına göre %11,7 artmıştır.

Hizmet faaliyetlerinin tamamında (gayrimenkul faaliyetleri %3,2 düşüş haricinde) artış kaydedilmiş olup en yüksek artış bekleneceği üzere pandemi sonrası gelen toparlanma ile konaklama ve yemek hizmeti faaliyetlerinde (%53,3) olmuştur. 2022'de hizmet satışından elde edilen ciro, tüm hizmet faaliyeti gruplarında artışla bir önceki yıla göre %18,4 artmış olup, en fazla artış yine konaklama ve yemek hizmeti faaliyetlerinde (%56,9) olmuştur. Ülkenin turizm sektörü çok dinamiktir ve son yıllarda güçlü bir gelişme sürecinden geçmiş ancak bu durum Covid sürecinde sekteye uğramıştır.

2021 yılında Slovenya turizminde pandemi etkisi devam ederken 2020'den %22 daha fazla 11,2 milyon gecelik konaklama ve % 31' daha fazla 4 milyon turist sayısı kaydedilmiştir. Slovenya Covid sonrasında 2022 yılında turist sayıları açısından Avrupa ve dünyadan daha hızlı toparlanmıştır. Ülkede önemli bir paya sahip olan ve orta ve uzun vadede pozitif bir görünüme sahip olan inşaat sektöründe ülke ekonomisine paralel olarak 2020-2022 döneminde inşaat işlerinin %19,2 oranında artması; beklenmektedir. Slovenya AB 2021-2026 İyileştirme ve Dayanıklılık Fonu çerçevesinde Konut piyasası ve altyapıda ucuz konuta erişim, yenilenebilir enerji ve demiryolu ağlarının yenilenmesi gibi alanlarda yeni yatırımlar yapılacağı açıklanmış olup bu durumun Sloven inşaat sektörünün gelişimine katkı sağlaması beklenmektedir.